FANDOM

Demony (鬼 Oni) to nieśmiertelne i okrutne stworzenia. Większość z nich posiada morderczy instynkt. Zazwyczaj nie pamiętają swojego ludzkiego życia i muszą jeść ludzi, by przeżyć. Istnieje kilka znanych demonów, którym wróciły ludzkie emocje: Nezuko Kamado, Tamayo i Yushiro.

Wygląd

Demony przybierają wiele różnych kształtów, ale zdecydowana większość przypomina ludzi. Zazwyczaj wyróżnia ich jedynie blada skóra, kocie oczy i nietypowy kolor włosów. Im więcej zjedzą ludzi, tym większa zmiana zachodzi w ich wyglądzie. Niektórym wyrastają dodatkowe głowy lub kończyny, a innym pojawiają się na ciele ciemne wzory. Istnieje jednak podgrupa demonów, które całkowicie postradały swoje zmysły i przybrały potworną formę. Wyglądają jak zmieszane ciała demonów i zwierząt.

Umiejętności

  • Nieśmiertelność: Demony są wiecznie młode i mogą żyć kilkaset lat lub nawet dłużej. Nie da się ich też zabić zwykłymi sposobami.
  • Regeneracja: Demony niezwykle szybko regenerują swoje ciało. Wyleczenie każdej rany zajmuje im kilka sekund.
  • Nadludzkie cechy: Demony posiadają nadludzką siłę, szybkość i wytrzymałość.
  • Demoniczna sztuka krwi: Demony potrafią używać swego rodzaju zaklęć, używając swojej specjalnej krwi. Każdy demon dysponuje własnym arsenałem zaklęć.
  • Wzrost mocy: Demony zdobywają siłę poprzez jedzenie ludzi lub wypicie krwi Muzana. Niektóre z nich nie mogą jednak rosnąć w siłę w nieskończoność i w pewnym momencie dochodzą do swojego limitu.