FANDOM

Dwanaście demonicznych księżyców (十二鬼月 Jūnikizuki) – grupa dwunastu potężnych demonów służących Muzanowi Kibutsujiemu. Każdy z nich otrzymał porcję krwi króla demonów, która zwiększyła ich umiejętności.

Struktura

Dwanaście demonicznych księżyców podzielonych jest na dwie grupy: pierwsze kwadry (上弦 Jōgen) i ostatnie kwadry (下弦 Kagen). Do tego każdy z księżyców ma na swoim oku wypisaną liczbę, pierwsze kwadry posiadają liczby w obu oczach. Liczby te określają siłę poszczególnych księżyców. Im niższy numer, tym słabszy demon. Nieznane są dokładne relacje pomiędzy dwiema grupami, ale sam Muzan stwierdził, że pierwsze kwadry uważają ostatnie za śmieci. Gdy któryś z księżyców traci swoje stanowisko, Kibutsuji wyrywa mu źrenicę z liczbą, pozostawiając ślad w kształcie litery X. Jedynym znanym przypadkiem odebrania funkcji księżyca jest Kyogai, który osiągnął swój "limit" i nie mógł więcej pożerać ludzkiego mięsa, przez co nie mógł więcej rosnąć w siłę i Muzan uznał go za zbyt słabego, by pełnić funkcję ostatniej kwadry.

Członkowie

Pierwsze kwadry
Kokushibo Portret Doma Portret Akaza Portret Nakime Portret Hantengu Portret
Numer jeden
Kokushibo
Numer dwa
Doma
Numer trzy
Akaza
Numer cztery
Nakime
Numer cztery
Hantengu
Gyokko Portret Gyutaro Portret Daki Portret Kaigaku Portret
Numer pięć
Gyokko
Numer sześć
Gyutaro
Numer sześć
Daki
Numer sześć
Kaigaku
Ostatnie kwadry
Enmu Portret Rokuro Portret Wakuraba Portret Mukago Portret Rui Portret
Numer jeden
Enmu
Numer dwa
Rokuro
Numer trzy
Wakuraba
Numer cztery
Mukago
Numer pięć
Rui
Kamanue Portret Kyogai Portret
Numer sześć
Kamanue
Numer sześć
Kyogai