FANDOM

Kagura boga ognia (ヒノカミ神楽 Hinokami Kagura) – rodzaj oddechu używany tylko przez członków rodziny Kamado. Przekazywany jest z ojca na syna razem z kolczykami w kształcie kart hanafuda. Członkowie rodziny Kamado używają owego oddechu podczas rytuału rozpoczynającego nowy rok. Głowa rodziny tańczy od zachodu do świtu na chwałę boga ognia, by odżegnać wszelkie choroby. Taniec ten składa się z 12 powtarzających się części. Tanjirou nauczył się kagury boga ognia od swojego ojca, Tanjuurou Kamado.

TechnikiEdytuj

Tanjirou kontra Rui

Tanjirou łączy kagurę boga ognia z oddechem wody.

  • Walc (円舞 Enbu): Pojedyncze skoncentrowane cięcie.
  • Niebo z błękitnego jedwabiu (碧羅の天 Hekira no Ten): Użytkownik kręci się, wykonując cięcie wraz z pełnym obrotem.
  • Karmazynowe lustro palącego słońca (烈日紅鏡 Retsujitsu Kōkyō): Użytkownik zadaje poziomie cięcia, które ochraniają go przed atakami.
  • Ognisty walc (火舞 Enbu): Poziome cięcie następujące natychmiastowo po pionowym.
  • Parhelionowa tęcza (幻日虹 Gen'nichi Kō): Użytkownik porusza się z błyskawiczną prędkością, tworząc złudzenie optyczne. Technika ta działa najlepiej na przeciwników z dobrym wzrokiem, gdyż zamiast atakować samego użytkownika, atakują jego powidok.
  • Ognisty rydwan (火車 Kasha): Atak wykonywany po parhelionowej tęczy. Polega na zaatakowaniu zdezorientowanego przeciwnika.
  • Ogniste słońce wypalające kości (灼骨炎陽 Shyakkotsu En'yō): Okrężne cięcie służące do obrony przed atakami nadchodzącymi z przodu.
  • Uderzenie słonecznego kwiatu (陽華突 Yōkatotsu): Proste pchnięcie ostrzem.
  • Taniec smoka halo (日暈の龍 頭舞い Nichiun no Ryū Kaburimai): Technika wykorzystywana w połączeniu z wybuchową krwią. Użytkownik pokrywa swój miecz płomieniami, wysyła w kierunku przeciwnika ognistego smoka i tnie go kilka razy, pozbawiając go przy tym głowy.
  • Walcowy błysk (円舞一閃 Enbu Issen): Użytkownik łączy ognisty walc z błyskiem grzmotu, pompując powietrze przez całe ciało, skupiając je w nogach i wypuszczając w jednym momencie. Technika ta jest niezwykle szybka, jednak nie dorównuje oryginalnemu błyskowi grzmotu.
  • Żar lecącego kręgu (飛輪陽炎 Hirin Kagerō): Użytkownik naciera w kierunku przeciwnika z płonącym ostrzem.
  • Przewrót zachodzącego słońca (斜陽転身 Shayō Tenshin): Użytkownik wykonuje przewrót w powietrzu, by ciąć przeciwnika płonącym mieczem.

UżytkownicyEdytuj

Użytkownicy
Tanjuurou Kamado Portret Tanjirou Kamado Portret
Tanjuurou Kamado Tanjirou Kamado

CiekawostkiEdytuj

  • Kagura to forma teatru japońskiego wywodząca się z rytuałów szintoistycznych, ukształtowana w okresie kultury dworskiej.