FANDOM

Oddech wody (水の呼吸 Mizu no Kokyū) – jeden z pięciu podstawowych rodzajów oddechu pochodzący bezpośrednio od oddechu słońca. Pierwszym członkiem oddziału Zabójców Demonów, który go opanował, był Sakonji Urokodaki. Giyuu Tomioka także przysłużył się do rozwoju techniki, opracowując jedenaste kata.

Techniki

Tanjiro zabija demona

Tanjirou używa pierwszego kata.

  • Pierwsze kata: cięcie powierzchni wody (壱ノ型 水面斬り Ichi no Kata - Minamo Giri): Pojedyncze skupione w jednym punkcie cięcie.
  • Drugie kata: koło wodne (弐ノ型 水車 Ni no Kata - Mizu Guruma): Użytkownik skacze i kręci się, tnąc ofiarę.
    • Zmodyfikowane drugie kata: poziome koło wodne (弐ノ型・改 横水車 Ni no Kata - Kai - Yoko Mizu Guruma)
  • Trzecie kata: taniec prądu morskiego (参ノ型 流流舞い San no Kata - Ryūryū Mai): Użytkownik tnie przeciwnika w sposób przypominający ruch fali na powierzchni wody.
  • Czwarte kata: uderzający przypływ (肆ノ型 打ち潮 Shi no Kata - Uchishio): Użytkownik zadaje serię nadchodzących po sobie cięć, które kręcą przeciwnikiem, jakby zabrała go fala.
Tanjiro używa trzeciego kata

Tanjirou używa trzeciego kata.

  • Piąte kata: błogosławiony deszcz po suszy (伍ノ型 干天の慈雨 Go no Kata - Kanten no Jiu): Jest to "cięcie miłości", które bezboleśnie pozbawia przeciwnika głowy. Użytkownik używa go, gdy przeciwnik dobrowolnie się poddaje.
  • Szóste kata: kręcący się wir (陸ノ型 ねじれ渦 Roku no Kata - Nejire Uzu): Użytkownik kręci się, wywołując potężny wir, który tnie wszystko wokół.
    • Szóste kata: prąd kręcącego się wiru (陸ノ型 ねじれ渦・流流 Roku no Kata - Nejire Uzu - Ryūryū)
  • Siódme kata: uderzenie kropli fali (漆ノ型 雫波紋突き Shichi no Kata - Shizuku Hamon Tsuki): Jest to najszybsza technika oddechu wody. Błyskawiczne i dokładne uderzenie.
Tanjiro używa ósmego kata

Tanjirou używa ósmego kata.

  • Ósme kata: słój wodospadu (捌ノ型 滝壷 Hachi no Kata - Takitsubo): Użytkownik tnie swój cel pionowo.
  • Dziewiąte kata: plusk prądu wodnego (玖ノ型 水流飛沫 Ku no Kata - Suiryū Shibuki): Minimalizuje czas potrzebny do wylądowania, dzięki czemu użytkownik może się błyskawicznie poruszać. Idealna technika w miejscach bez stabilnego gruntu.
    • Dziewiąte kata: nieuporządkowany plusk prądu wodnego (玖ノ型 水流飛沫・乱 Ku no Kata - Suiryū Shibuki - Ran)
  • Dziesiąte kata: zmienność życia (拾ノ型 生生流転 Jū no Kata - Seisei Ruten): Ciągły atak, który z każdym obrotem przybiera na sile, zadając potężne cięcie.
  • Jedenaste kata: spokój (拾壱ノ型 凪 Jū Ichi no Kata - Nagi): Użytkownik zaprzestaje jakichkolwiek ruchów, uniemożliwiając je także przeciwnikowi. Zbyt szybkie lub liczne ataki potrafią jednak przemóc tę technikę.

Użytkownicy

Użytkownicy
Sakonji Urokodaki Portret Giyuu Tomioka Portret Sabito Portret Makomo Portret Tanjirou Kamado Portret
Sakonji Urokodaki Giyuu Tomioka Sabito Makomo Tanjirou Kamado